שם הפורום: טיולי אופנועים
על הפורום:
שלום לכולם, לכול מי שרוצה לארגן טיול אופנועים מוזמן להציע.
חזרה לאתר         הודעה חדשה         חזרה לפורום
נושא רכיבה על אופנוע תובנות:
מחבר עמי אלמוג

23/10/2017 12:34
רכיבה על אופנוע תובנות:

"ידע הוא כוח" נאמר רבות והוא נכון בכול תחום ועניין מבלי יוצא מהכלל, הבנת תורת הרכיבה תוך כדי התמקצעות חשובה לנו הרוכבים מכמה היבטים, החשובה ביותר היא ביטחוננו האישי אבל לדעתי שיפור היכולת כמו בהרבה תחומים מעצימה ההנאה.
https://www.asphaltandrubber.com/lifestyle/keith-code-art-cornering/
אז כן ממליץ בחום את הקורסים הקיימים של החברות – אופנוען מאומן ופרו ריידניג לכול אחת מהן החן שלה.
בשתיהן השתתפתי וממליץ בחום על שתיהן.
אך למי יש כסף לכול כך הרבה קורסים (הלוואי והיה) ולכן מעבר לאימונים אחת לזמן מה המלצתי החמה לשוטת באינטרנט ולחפש חומר מקצועי עם בקריאה לדוגמא:
A twist of the wrist by Keith Code:
http://files.meetup.com/1510087/A+Twist+of+the+Wrist+II.pdf

וגם סרטונים רבים וחשובים שאותם אשבץ בהמשך:
Cornering bible - twist of the wrist by Keith Code:
https://www.youtube.com/watch?v=hzY0YoaCfRA

הכי טוב לשלבם יחד.
חשוב להתאים את עצמנו ליכולת הרכיבה שלנו ולא לנסות להגיע לקצה יכולתנו מה שיכול להיגמר ביום גרוע במיוחד!!!

אימונים ותרגולים רבים בסביבה בטוחה יהפכו הרגלי רכיבה נכונים וחשובים לחלק בלתי נפרד מאיתנו. מומלץ מדי פעם לאתר חניון מתאים ולתרגל: עצירות חירום, הטעיות חדות ("בריחה ממכשולים בכביש"), סיבובי פרסה, שמיניות ועוד.
חוסר אכפתיות והבנה של הרשויות בחשיבות הרבה של מסלולי אימונים משאירים בפנינו רק אפשרות של תרגול בחניונים.
http://www.mcrider.com/
"האם אני מתאים לרכב על אופנוע" לדעתי שאלה חשובה שכול אחד צריך לשאול עצמו כי, לצערנו לא כולנו באמת מסוגלים לשלוט על יצרים מסוימים וככל שעולים בשלבים נוסע שליטה עצמית חשוב במיוחד.
רכיבה לבד או עם שותף או בקבוצה מה מומלץ?
בכול אחד יש יתרון וחסרון ואין תשובה חד משמעית אבל ישנם נקודות שכדאי לחשוב אליהן:
רכיבה בקבוצה: עצירות רבות, המתנות למאספים ובכלל לחץ של כול רוכב לכיוון אחר קצת פוגמת בהנאה וברצף הרכיבה. הרצון להוכיח לאחרים ולהשוויץ ביכולתנו מסכנות אותנו במיוחד ברכיבות אלו.
גם עם שותף בלבד במידה והשותף לרכיבה דוחף אותנו לקצה יכולתנו ומסכן אותנו אינה מומלצת. מציאת פרטנר אידיאלי לרכיבה היא משימה לא קלה. במידה ואנחנו רוכבים אגרסיביים עדיף לחפש שותף שירגיע וימתן אותנו ולא להפך.
אז אולי המצב האידיאלי הוא למצוא שותף שימתן אותנו ולא יגרור אותנו להרפתקאות לא רצויות אבל במידה וכזה לא בנמצא עדיף לדעתי לרכב לבד:
רכיבה לבד יש בה יתרונות רבים. במיוחד קיום אפשרויות התקשרות והאיתור מתקדמות ומפחיתות החשש ברכיבה לבד. בחירת זמן ויעד לפי הנוחות והשיקולים שלנו, התאמת הרכיבה לפי רמתנו ויכולתנו ללא שום לחצים. אנו ערים יותר לרכיבה ולסובב אותנו. הורדת הלחץ והחשש שאנו מעקבים אחרים תאפשר לנו לנסות לשפר את יכולת הרכיבה.

https://www.youtube.com/watch?v=fKZ8KT9As8U&t=12s

זכרו אנו היחידים שאחראים לביטחוננו, ולכן המשפט "סוף מעשה במחשבה תחילה" הוא אבן יסוד לרכיבה נכונה ובטוחה.
לא ניתן להיחלץ מכול צרה שטומנת לנו הדרך אבל ניתן למנוע כניסה מראש לאותה צרה במחשבה תחילה.
היו קשובים לתחושות פנימיות אם יש ספק אין ספק ותרו על אכיפה, ותרו על האצה או כול מהלך שיכול להכניס אוותכם לצרה.
צמתים הם הבעיה הגדולה ביותר שלנו:
לקראת כול צומת פנוי תמיד האטו וזאת לאחר בדיקה בראי שאין רכב קרוב מאחור שיכול לסכן אותנו.
לא כול האצה בצומת צריכה להזכיר לנו מסלול מרוצים, הביטו והמתינו גם לאחר שהתחלף האור בירוק כי, כולנו יודעים שלא תמיד אור ירוק מבטיח צומת פנוי.
עצירה בצומת, גם לאחר עצירה מלאה המשיכו להציץ בראי ולבדוק שכולם מאחוריכם עוצרים. מומלץ להישאר בהילוך ראשון כול עוד מאחוריכם לא כולם הגיעו לעצירה מלאה במידה ונצטרך לברוח במהירות!
השתדלו לעצור בנקודה שתאפשר לכם תמרון בעת הצורך.
שאננות: מותרות כאלו אנו רוכבי האופנוע לא יכולים להרשות לעצמנו על הכביש, היה דרוך ומוכן לכול מכשול, בעיה ואיום בכל עת.
רבות נשמע המשפט "לא ראיתי אותו" אז כן אנחנו לא בלתי נראים לגמרי אבל יחסית לרכבים אנחנו די בלתי נראים ובתפיסה זו אנו תמיד צריכים לרכב.
לצערי מדי פעם אני עדיין תופס עצמי עסוק בלכעוס על נהג שכמעט גרם לתאונה ושוכח את הכלל החשוב ביותר להשתחרר ולו רק בשביל להיות מרוכז בהמשך הנסיעה. להסיק מסקנות ולהפיק לקחים מהמקרה חובה אבל לא לתת לכעס לגבור על ההיגיון.
https://www.youtube.com/watch?v=Oykab7-V4xQ

מומלץ להבליט את עצמנו בכול דרך אפשרית.
מה שחבל שרוב המעילים שנמכרים הם בצבע קהה, קולטים חום במיוחד בקיץ ובנוסף פחות בולטים.
לסיכום רכיבה על אופנוע היא הנאה גדולה שכוללת סיכונים שאותם צריך ללמוד למזער. כמו בכול ענף חובה להתמקצע בצורה בטוחה ונכונה.

אז הנה סרטון אומנם ישן אבל עדיין תקף:
https://www.youtube.com/watch?v=AtG6MRIVtZg


הוספת תגובה חדשה

שם:
 
כתובת דוא"ל:
 
נושא:
 
תוכן ההודעה:





לא מצליח לקרוא? שנה מספר.
* קוד אימות: - העתק קוד:




ניהול פורום | בחסות: יצירת פורום בחינם